Oldalak

2009. június 18., csütörtök

Paulo Coelho: A fény harcosának kézikönyve




Régi kedvencem (igen tudom, mostanában inkább divat szidni, mint olvasni, de én szeretem, ez van) egyik könyvét emeltem le a polcról. Ez az a könyv amit nem igazán azért olvas az ember, mert remek a története. A keret történet, alig pár oldalon van leírva, a többi arról szól, hogyan is válhatunk mi is a fény harcosává.

"- Ki a fény harcosa?
- Tudod te azt - felelte a nő mosolyogva. - Az, aki megérti az élet csodáját, a végsőkig harcol azért, amiben hisz, és meghallja a harangokat a tenger mélyén.
A férfi soha nem gondolta, hogy a fény harcosa volna. Mintha a nő kitalálta volna a gondolatait:
- Mindenkiből lehet harcos. És senki sem tartja magát harcosnak, pedig mindenki az.
A férfi a füzetre pillantott. A nő megint elmosolyodott.
- Írj a fény harcosáról - mondta."

Ez nem regény és nem novellás kötet. Csak gondolatok sokasága, melyet egy nagyszerű író oszt meg velünk. Nem igazán ajánlanám azoknak, akik még sosem olvastak Coelho könyvet, sem azoknak, akik már igen de nem szerették. Sok, számomra értékes gondolat van benne, 1-2 alkalommal elolvastam végig, de mostanság már csak szemezgetek belőle. Néha jól esik a lelkemnek. Sokaknak problémás az író, a népszerűsége. Én nem érzem hivatottnak magam boncolgatni sikerének titkait, egyszerűen szeretem, és jó szívvel ajánlom.

A hivatalos ismertető nem fogott meg anno, hát álljon itt még egy idézet, ennek pótlására:

"A fény harcosa alaposan átgondolja, mit akar elérni. Bármilyen távolinak látszik is a cél, mindig van rá mód, hogy legyőzze az akadályokat. Fontolóra veszi a lehetőségeket, megélezi kardját, megtölti szívét a szükséges állhatatossággal, hogy szembe tudjon nézni a kihívásokkal. De ahogy halad előre, rádöbben, hogy vannak olyan akadályok, amelyekre nem számított. Ha mindig a legkedvezőbb pillanatra várna, soha nem tudna továbbmenni: szüksége van egy kis őrültségre, hogy megtegye a következő lépést.

A harcos nem fél egy kicsit őrültnek lenni, ha kell. Mert sem a harcban, sem a szerelemben nem láthat mindent előre."




5 megjegyzés:

Millie írta...

Az a bajom Coelho-val, hogy miután elolvastam 3 könyvét, a negyediket meg tudnám írni. Iszonyúan közhelyes számomra... és valljuk be:unalmas.
Millie

zazálea írta...

Tökéletesen egyetértek Millie-vel. Van tovább is, de nem bántani akarok, ezért nem nyilatkozom.

N.Zsuzsi írta...

Az a helyzet, hogy engem eddig elkerült Coelho -vagy én kerültem el őt? szóval nem tudok véleményt formálni...

Cesile írta...

Mint, írtam, tudom, hogy sokakat megoszt az író, de mivel ez a véleményem én vállalom. Szeretem, mint ahogy szeretem Terry Pachett-et vagy nem szeretem Leslie L. Lawrence-t, mert nekem meg ő sablonos. Ízlések és pofonok. Mindenkinek van véleménye az enyém ez. És nem, nem védekezni akarok, nincs miért, úgy gondolom, hiszen nem bántottatok, tudom jól. Nektek is van egy véleményetek, és én örülök ennek, mert nem az a fontos hogy mindenben egyezzünk, hanem az a fontos, hogy ezt szépen megvitassuk, ha éppen az kell, és ne meggyőzni, hanem elfogadni tudjuk, ha a másiké különbözik. Köszönöm hogy megosztottátok a tiéteket.

zazálea írta...

Nincs miért védekezned valóban, és örülök, ha nem bántódtál meg! :o) Én is kapok majd jót, meg rosszat is,majd gondolok a Te jó példádra.. :o))