Oldalak

2010. július 16., péntek

Nan Lyons: Ki öli meg Európa nagy konyhafőnökeit?


Hááát..., - vakarom tanácstalanul a fejemet és szeretnék valami nagyon okosat mondani erről a könyvről, de azt hiszem legfeljebb az őszinteséget tudom bevállalni.
A könyv és az ebből készült film eléggé régi, még valamikor ifjú lánykoromból vannak erről a filmcímről emlékeim. A történet eléggé érdekes ... lehetne, de valahogy a második fejezet magasságában lelövődik benne a poén. Nekem jobban esett volna, ha legalább az ötödik fejezetig sikerült volna titokban tartani a gyilkos kilétét, ugyanis így a vége poén csak elpukkant a semmiben.
Adott a főszereplő, Natasha O'Brien, aki azért érkezik Angliába, hogy a királynőnek desszertet készítsen a díszvacsorához.
Megjelenik a történetben a világ legnagyobb gasztro-magazin tulajdonosa, aki az elhízás miatt éppen haldoklik. Másnap reggel Natasha nevelőapja, aki egyben szeretője is meghal, mégpedig eléggé bizarr körülmények között: megsütik egy kemencében. Persze Natashát gyanúsítja a Scotland Yard. Natasha továbbutazik Olaszországba, ahol szintén meghal egy séf-barát, majd Párizsban a harmadik. Natasha rájön, hogy a séma szerint (egy korábbi menü) ő lesz a következő, majd nagy nehezen arra is, ki a gyilkos. Eléggé nyögve-nyelősen, de rájön!
Poén elvétve ugyan, de akad, recept is néhány, de azok a földi halandó számára már-már illetlenül magasztosak. Van helyette viszont szex, darabra legalább ellensúlyozandó a regény gasztro-mivoltát. Tartalmilag nekem kicsit magas miért és miért annyi helyen van a könyvben, de legyen... Nem ront a történeten, igaz nem is javít... :-(
Én sajnos többet vártam, nem is tudom miért...?

10/5

A hivatalos fülszöveg:

A Ki öli meg Európa nagy konyhafőnökeit? szellemesen megírt bűnügyi regény, amely a mesterkonyha, az haute cuisine káprázatos és veszedelmes világába kalauzolja olvasóit. A könyv főhőse Natasha OBrien, a sikeres New York-i mesterszakács, akit Londonba hívnak, hogy a Buckingham Palotában egy fogadáson az ő Richelieu-bombája legyen a desszert. Az édesség remekül sikerül, ám másnap Natashát a rendőrség ébreszti: szeretőjét, a nagy Louis Kohnert a Savoy Szálló kenyérsütő kemencéjében találják megsütve. Innentől kezdve az események felgyorsulnak: a feltehetően menüsorokban gondolkodó gyilkos elteszi láb alól az olasz séfet, Nutti Fenegrettit, a francia mesterszakács, Jean-Claude Moulineaux pedig a kacsafacsaróban végzi. A Ki öli meg Európa nagy konyhafőnökeit? három alkotóművészet: a főzés, a bűnözés és a vígjátékírás eredeti ötvözete. Könyörtelen thriller, amit már csak az ételsorok kedvéért is érdemes végigolvasni.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megnyugodtam, hogy nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a könyv minden, csak nem szórakoztató. Irigyellek, hogy el bírtad olvasni a második részét. Naivan én is megvettem mindkettőt, hogy milyen jó lesz, erre...

Névtelen írta...

Hát, igen! Nekem is nagy csalódás volt, azok után, hogy kik és milyen melegen ajánlották... :-) Ízlések és pofonok!

Névtelen írta...

Emlékszem, Stahl Judit is az egekig magasztalta (naná, az ő kiadója adta ki), hogy milyen jó... nekem a receptek se jöttek be, pedig "minden konyhában megtalálhatók az ilyen-olyan flancos alapanyagok" ;).