Oldalak

2009. június 29., hétfő

Laurell K. Hamilton: Merry Gentry 01.- Árnyak csókja

Na akkor ennyi szép, és izgalmas könyv után jöjjön egy kis Fantasy is. Azt hiszem, ilyen jellegű könyvől még nem nagyon írt senki, én szeretem a műfajt, ezt is, sok más között, szóval tőlem lesznek, remélem nem baj.
A könyv a méltán híres írónő második regénysorozatának első kötete, egyenlőre magyarul megjelent összesen három rész, amiről tudok. A másik sorozat, az Anita Blake, vámpírvadász történetek, lehet, hogy az ismerősebb, ha más nem, a könyvesboltok polcairól.
A történet maga hajaz a másik sorozatra, miszerint egy alacsony, ezt hátránynak érző, de igen céltudatos, merész hölgy a főszereplő.
Ennyiben azonban meg is áll a hasonlóság, hiszen ez nem vámpírok között játszóik, hanem egy tündérhercegnő, nem is annyira tündérmesébe illő története.
Valós elmekkel írja le nekünk, milyen is lenne, ha a mesék lényei közöttünk élnének.
Belviszályok, menekülés, a másság elfogadása és elítélése. Nem kevés szexualitással fűszerezve.
Én szerettem, szerintem igazán "csajos" könyv. A történet a 2. Az alkony ölelése, és a 3. A Holdfény csábítása kötetekkel folytatódik. Ajánlom mindenkinek akinek a műfaj nem idegen, és szereti a mozgalmas történeteket. Valamint bárkinek, akinek felkeltette az érdeklődését.


A Fülszöveg:

Meredith Gentry az Amerikai Tündér Hercegnő. Jelenleg azonban Los Angelesben dolgozik természetfeletti ügyekre specializálódott magándetektívként. Nagynénje, a Levegő és Sötétség Királynője egy napon érte küldet, és Merry akarata ellenére hirtelen ismét az események sűrűjében találja magát. A feladat egyszerű: élveznie kell a leggyönyörűbb, halhatatlan férfiak társaságát. Siker esetén jutalma a korona és az élete. Kudarc esetén a halál...


Még egy kis ráadásként, íme az első bekezdés a könyvből:

HUSZONHÁROM EMELETNYI MAGASSÁGBAN, AZ ABLAKON KINÉZVE csak szürke szmogot láttam. Nevezhetik az Angyalok Városának, de ha egyáltalán voltak kint angyalok, akkor biztosan vakrepülést végeztek.
Los Angeles az a hely, ahol az emberek szárnyakkal vagy szárnyak nélkül is elrejtőzhetnek. Elrejtőzhetnek mások vagy maguk elől. Én rejtőzködni jöttem, ami sikerült is, bár ahogy a kinti sűrű, mocskos levegőt bámultam, inkább haza akartam menni. Haza, ahol az ég többnyire kék volt, és a füvet nem kellett öntözni. Az Illionis állambeli Cahokiában volt az otthonom, de nem mehettem vissza, mert akkor megölnek. A rokonaim és szövetségeseik. Mindenki tündérkirálylány akar lenni, ha felnő. Hidd el nekem, nem éri meg.

2 megjegyzés:

Viki írta...

Hamilton rajongó vagyok én is!:) Az új Anita Blake már ott várakozik a polcomon.:)
Amúgy én úgy érzem, hogy Merediht egy az egyben Anita Blake, csak azért tette új környezetbe, mert kezdett kifulladni az AB sorozat. Mondjuk Hamilton férjét sajnálom picit, mert milyen kielégíthetetlen lehet az asszony, ha mindenről a szex jut eszébe.:) Ráadásul a legutolsó részben már olyan 10 fő volt azon pasik száma, akikkel párhuzamosan nyomja. Néha egyszerre öttel az ágyban. Plusz mivel egy komplett írókör segíti a munkáját, ezért az is érdekes lehet, amikor mindezt megbeszélik.:D
Szóval alapvetően sajnálom, hogy nem maradt meg olyan jónak az AB, mint az első 4 könyv, amikor még volt egy jól felépített történet is a háttérben. Meredith sorozatban pedig az tetszik, hogy most (még) van némi cselekmény is, bár az is a szex körül mozog, mert ugye az a tét, hogy kinek lesz előbb gyereke.:)
Na jó hosszú lettem, bocs.

evikusz írta...

Én szeretem a fantasyt :)
Ez is biztosan tetszene. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet! Még írj ilyeneket! :D