Oldalak

2009. július 18., szombat

Harlan Coben: Az erdő


Borzongani vágytam és jókat olvastam erről a krimiről, szóval megvettem és nem bántam meg.

Bár a borító és a cím valami igen hátborzongatót sejtet, maga a történet nem a félelemkeltésre épül. Inkább egy titok vár felfedésre, ami sok bonyodalom és fordulat után azért - megnyugvást adva - kiderül. De míg eljutunk idáig egy jó kis krimibe és nyomozásba csöppenünk egy kis humorral megspékelve, szeretnivaló főszereplővel. Én nem vagyok egy nagy krimiolvasó (tehát nincs jártasságom a nyomozásokban=nem találom ki feltétlenül ki a tettes) és nem is szeretem az olyan történeteket, amelyek "kitalálhatóak", azaz magam rájövök ki a "tettes", mert én igenis szeretem ha meglepetést okoznak a történetek. És ez is tudott meglepetést okozni, nem csalódtam. Ajánlom mindenkinek. (Szerencsére megvan angolul is az író többi könnyvével együtt így biztosan írok majd még erről az íróról)

Hivatalos ismertető:


"Látom apámat azzal az ásóval" "Amikor tizennyolc éves voltam, felügyelőként dolgoztam egy nyári táborban. Négy táborlakó - köztük a nővérem - az utolsó éjjel kiszökött az erdőbe. Soha többé nem látták őket. Csak kettőjük holtteste került elő. A tizenhét éves Margot Greent átvágott torokkal találták meg száz méterre a tábortól. A szintén tizenhét éves Doug Billinghamet fél mérfölddel távolabb. Számos késszúrás volt a testén, de a halál oka ugyanaz: elvágták a torkát. A másik két holttest - Gil Perezé és a nővéremé, Camille-é - soha nem került elő." Paul Copeland megyei ügyész a mai napig nem tudta kiheverni nővére húsz évvel korábbi elvesztését. Az éjszakát, amikor a lánynak örökre nyoma veszett abban az erdőben. A hatéves kislányát egyedül nevelő Cope jelenleg élete talán legfontosabb ügyén dolgozik, amelynek során a nyomok egy brutálisan meggyilkolt férfihoz vezetnek. Ám amikor Cope megpillantja a holttestet, egész addigi élete fenekestül felfordul. A férfi ugyanis nagy valószínűséggel ugyanaz a fiú, aki a nővérével együtt nyomtalanul eltűnt azon az éjszakán. Cope-ban ismét feltámad a remény, hátha Camille még mindig életben van. Hiába figyelmeztetik többször is, hogy ne bolygassa a múltat, Cope a végsőkig elszántan keresi az igazságot. Bármit képes lenne feláldozni, csakhogy megtudja végre, mi is történt húsz éve abban az erdőben, ám úgy tűnik, van valaki, aki még nála is elszántabb, sőt gyilkolni is hajlandó, nehogy fény derüljön a titokra... Az erdő ugyanolyan lebilincselően izgalmas regény, mint a szerző magyarul eddig megjelent művei: Az ördög játszótere és a Dermesztő csend. Ezúttal is csak a legutolsó oldalakon kapunk választ a kérdésekre, számunkra is csak akkor derül ki, mi történt a fák között "Coben a feszültségkeltés legnagyobb művésze." - Harlan Coben Amerika legnépszerűbb krimiírója. Regényeit a műfaj gyöngyszemeiként tartják számon, és eddig 37 (!) nyelvre fordították le őket.


Nincsenek megjegyzések: