Oldalak

2009. július 14., kedd

Laurell K. Hamilton: A Harlekin


Van Anita Blake-es (főszereplő) bögrém, kitűzőm és pólóm. Gondolom ez elég jól behatárolja, hogy milyen szinten tetszik a sorozat.:) Ez már a 14. magyarul megjelent rész és végre megint kezd olyan jó lenni, mint az első pár kötet volt! Igaziból ezt a sorozatot az elejétől érdemes olvasni, mert különben elég érthetetlen az a világ, amit Hamilton és az írócsapata teremtett. Na jó, a szex része lekövethető és az van benne bőven (az első kötetekben nincs és nem is kell bele), de most végre megint volt egy kis történet is a háttérben. Magáról a könyvről pont ezért többet nem is írnék, max. a világról, amiben játszódik.
A vámpírizmus megengedett, legális dolog, ők is teljes értékű állampolgárnak minősülnek. Kivégzésükhöz hivatalos végzés kell. Na és persze minimum egy vámpírvadász.
A halottkeltés sem egy extravagáns foglalkozás és a likantrópia mint olyan is ismert fogalom. Azaz teliholdkor a város lakosainak egy része mindenféle bundákat, karmokat növeszt. A hétköznapi életben, ember formájukban ezt alapvetően titkolják, hiszen meghatározott helyeken (pl. kórház) tilos likantrópoknak dolgozniuk és a sulikban sem túlzottan örülnek neki, ha valaki ebben a "betegségben" szenved.
Ebben a világban él Anita Blake, aki halottkeltő és mellékesen vámpírvadász.
Szerintem érdemes az első könyvvel egy próbát tenni, akkor is, ha a vámpírvilágot nem érzi annyira közel magához valaki. Talán mégis magával ragadja.;-)

5 megjegyzés:

Krisztina írta...

Szia!
Nem vagyok alapvetően vámpír-rajongó, de egy sorozat engem is megfogott: A Fekete-tőr Testvériség eddig megjelent öt kötetét semmiképp se hagyd ki.
A napokban írok róluk külön bejegyzést is.

Viki írta...

Köszi!:)

Cesile írta...

3 napja értem a végére, és gondoltam majd írok róla...
De megelőztél :P
Szép ismertető, tetszik.
Én is örültem, hogy ebben ilyen jó lett a történet, nagyon tetszett.
Az Eclipsre viszot stipi-stopi :D (ha már a vámpírosdinál tartunk.)
Lassan befejezem.

Viki írta...

Oké, Eclipse a Tiéd!:) Azt már úgyis régebben olvastam.;-) Kíváncsian várom róla a véleményed!

Cesile írta...

Azért az még legalább 1 hét, az angolom azért még nem az igazi, főleg, ha olvasok.
De igyekezni fogok :D