Oldalak

2009. június 17., szerda

P. G. Wodehouse: Folytassa Jeeves!






Szórakozásra vágyva néztem szét, egy kedves barátom könyves polcán. Erre, a lényegében öregecske, vékonyka könyvre bukkantam. Ahogy megfordítottam, és elolvastam az ajánlót a hátoldalán, rögtön felrémlett bennem egy régi kedves sorozat, a "Majd a komornyik". (Mint később utána néztem tényleg Wodehouse írásai alapján készült.) Gondoltam, ebben nem csalódhatok, hát nekifogtam. Kellemes, szórakoztató, könnyed.

A könyv mintegy novella füzér szerűen írja le a tipikusan angol, kissé elkényezetett, de jó szándékú, esetlen férfi, és a briliáns elméjű, bármilyen problémát megoldó komornyikja kalandos mindennapjait.
A történetek egy szálon futnak, de nem követnek rendszert, az állandóságot és a humort a 2 főszereplő, és az időnként felbukkanó figurák szolgáltatják.
Nagyon angol, szeretni és nevetnivaló. Mondanom sem kell, a következő könyv az írótól már beszerzés alatt.

Hivatalos ismertető:

Bertie Wooster sok tekintetben átlagon felüli angol fiatalember: felveti a pénz; azt sem tudja, mit kezdjen temérdek szabad idejével; bővelkedik barátokban és rokonokban - csak épp szóbeli képességek dolgában nem bánt vele nagyon bőkezűen a természet. No de Bertie-nek több a szerencséje, mint az esze - a sors kifürkészhetetlen akaratából elszegődik hozzá minden inasok legtökéletesebbike: a felülmúlhatatlan Jeeves. És ettől fogva nincs olyan bonyodalom - holott a jó Bertie mintha vonzaná a zűrösnél zűrösebb kalamajkákat -, amelyből a feddhetetlen modorú, ám ördögien leleményes Jeeves ki ne szabadítaná kenyéradó gazdáját (akit egyébként a szellemi képességeinek és ízlésbeli fogyatékosságainak kijáró leereszkedéssel kezel).
Psmith és a többi Wodehouse-hős méltó társa a kitűnő urasági inas, és mi is csak azt kívánhatjuk, amit hálás
gazdája, Bertie Wooster: Folytassa, Jeeves!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mindenkinek nagyon melegen merem ajánlani Wodehouse összes könyvét, én már kb 20 éve gyűjtöm őket... nem tudom abbahagyni... ha tényleg ennyire ütődöttek, csoda hogy még vannak... :)

Cesile írta...

Én is nagyon rákattantam, azóta már túl vagyok még eggyen, tervezem annak is a megírását. :D